torstai 9. helmikuuta 2012

Ohjeita jatkotyöskentelyyn

Olette tehneet tosi hienoa työtä, joten kiitos kaikille!

Ihan vielä tämä ei kuitenkaan ollut tässä, joten lue ohjeet jatkosta.

Ensimmäiseksi valmistaudu esittelemään oma aikakautesi blogitekstisi avulla muulle luokalle, kun vuorosi tulee.

Toiseksi kurssin hyväksytty suorittaminen edellyttää toisten tekstien aktiivista kommentointia ja keskustelua blogissa. Jokaisen pitää kirjoittaa ainakin NELJÄ kommenttia toisten esitelmiin. Yksi kommenteista on ns. vertaispalaute, jonka kohteen opettaja määrää. Muut kolme voit valita itse. Kommenttien tulee olla kirjoitettu viimeistään vappuna, jollon blogi sulkeutuu.

Voit kommentoida esim. seuraavia asioita:

1) Mitä samaa tässä aikakaudessa on, kun vertaat oman ryhmäsi aikakauteen?
2) Mitä erilaista on, kun vertaat oman ryhmäsi aikakauteen?
3) Mitä mielenkiintoista tämän aikakauden teoksissa on? Miksi pidät niitä mielenkiintoisina?
4) Mitä aikakauden teoksia olet lukenut? Mitä pidit teoksesta? Miksi?
5)Mitä samaa aikakauden teoksissa / maailmassa on, kun vertaat nykyaikaan?
6) Ovatko aikakauden aiheet, ajatukset ja tyylit jo täysin käyttökelvottomia nykyään? Miksi? Miksi ei?
7) Mitä muita asioita tulee mieleen, kun tutustut aikakauteen?
8) Kommentoi muiden kommentteja. Ole aktiivinen keskustelija.



Vertaispalautteet

Romantiikkaryhmäläiset antavat palautetta Kalevalasta.

Kalevalaryhmäläiset antavat palautetta symbolismista.

Symbolismiryhmäläiset kommentoivat romantiikan aikaa.

Realismiryhmäläiset antavat palautetta Aleksis Kivestä.

Aleksis Kivi -ryhmäläiset antavat palautetta 1900-luvun alun kirjallisuudesta.

1900-luvun alun kirjallisuudesta kirjoittaneet antavat palautetta realismista.

Modernismiryhmäläiset kommentoivat nykykirjallisuutta.

Nykykirjallisuudesta kirjoittaneet antavat palautetta sotien jälkeisestä kirjallisuudesta.

Sotien jälkeisestä kirjallisuudesta kirjoittaneet kommentoivat modernismia.


Työn iloa!

Mari R

____________________________

Ei kommentteja: